uchihasasuke
New Member
Evolution is the exception, extinction is the rule.
|
Post by uchihasasuke on Dec 25, 2005 0:29:19 GMT 1
Hallo, ik heb tevergeefs geprobeerd om oefening 8 van impuls op te lossen, maar ik bekom de uitkomst maar niet wanneer ik het gegeven invul Hier zijn mijn berekeningen: Als je vindt wat er fout is, zou je me het dan ff kunnen uitleggen? Alvast bedankt.
|
|
|
Post by Niels Bosmans on Dec 29, 2005 18:30:08 GMT 1
Je redeneringen zijn allemaal correct, alleen zou ik eens nakijken of je tekens wel overal goed zijn... Daar twijfel k namelijk aan want ik heb het uitgerekend met dezelfde redenering en bij mij komt het wel uit!
|
|
|
Post by thomasq on Jan 11, 2006 15:00:06 GMT 1
Maak ook eens blokje per blokje vrij, dat kan ook helpen tegen tekenfouten
|
|
|
Post by Thomas Benaets on Jan 11, 2006 15:36:10 GMT 1
ik denk da je best je krachten projecteerd op x- en y-as in plaats van je + en - te geven aan de hand van actie-reactie...
ik heb het zo gedaan en het kwam uit!! (oef)
|
|
|
Post by yentlswolfs on Jan 11, 2006 18:47:08 GMT 1
De stoot moet net zoals de kracht loodrecht staan op het oppervlak. Je NBs is dus fout getekend.
|
|
|
Post by Niels Bosmans on Jan 12, 2006 18:48:12 GMT 1
De stoot moet net zoals de kracht loodrecht staan op het oppervlak. Je NBs is dus fout getekend. die staat toch goed... die Nb is een stoot volgens de richting van de staaf op beide blokjes, en niet een stoot van de blokjes op de staaf.
|
|
|
Post by yentlswolfs on Jan 12, 2006 19:07:47 GMT 1
Oh sorry, ik had twee stoten verward. Het is namelijk logischer dat je je stoot Ngb aan de linkse kant van de geleiding tekent.
|
|
uchihasasuke
New Member
|
Post by uchihasasuke on Jan 13, 2006 1:59:24 GMT 1
Och ik zal me er nog eens over buigen binnen een week of 2 ;D
|
|
|
Post by ego on Jan 23, 2006 14:45:59 GMT 1
blokje B: (x) ... - Nbs * cos30 richting is tegengesteld aan Ngb
omdat je overal wel rekening houdt met de richting behalve hier kan daar wel een fout zitten, denk ik.
|
|
uchihasasuke
New Member
|
Post by uchihasasuke on Jan 26, 2006 1:35:24 GMT 1
1 van de zwaarste fouten zat em in de veronderstelling dat v1 = v2. In grootte zijn deze wel gelijk, maar daarom niet in richting, want het zijn immers vectoren. Het teken hangt er natuurlijk vanaf hoe je het gebruikt in de vergelijkingen. Ik kom een negatieve v1 uit omdat v1 gericht is naar -oneindig op de x-as, maar door die - mee te gebruiken in mijn v2 kreeg ik problemen.
Ik heb de oplossing in maple uitgewerkt: [ftp]http://www.student.kuleuven.ac.be/~s0171002/oefening8impuls.mws[/ftp]
|
|
quetzl
~Machines~
~Machine 2~
|
Post by quetzl on Jan 26, 2006 8:48:43 GMT 1
Dat is geen fout, ze bedoelen daarmee ook de scalaire waarde. In mijn uitwerking zeg ik ook dat deze gelijk zijn, maar je kan moeilijk het onderscheid maken tussen vectoren en scalaire waarden van vectoren op een forum. Hier dan nog even mijn oplossing voor de geïnteresseerden
|
|
|
Post by lygeros on Jan 26, 2006 10:33:41 GMT 1
hey kheb de oefening bekeke, maar als gij bij Sc komt, waar ge terecht stelt da da gelijk is aan (3-vb)mc,daar snap ik ni hoe ge dan ineens schrijft = 6-2vb. waar sta da mc=2kg? mochte da gewoon aanneme?zonder mc gatet ni...
|
|