|
Post by HuiTzi on Jan 24, 2006 10:59:03 GMT 1
Zou iemand zijn oplossing hiervan eens willen posten, want ik kom altijd uit op een foute waarde voor de hoeksnelheid (5,9 ipv 6). Dank bij voorbaat HuiTzi P.S.: Als het te veel werk is, dan volstaat een redenering ook.
|
|
|
Post by ego on Jan 24, 2006 13:48:11 GMT 1
Het is misschien makkelijker als ge uw oplossing post zodat de mensen kunnen zien waar er evt een fout zit, mofin de redenering:
we (of ik tenminste want ge kunt het ook anders oplossen) hangen een translerend assenstelsel vast aan A sleepsnelheid=vA=lOA*Omega relatieve snelheid van B: vr staat loodrecht op AB absolute snelheid van B va staat loodrecht op BC
dan hebt ge een snelheden-driehoek waaruit ge vB (de absolute haalt) en Omega B wordt dan vB/lBC, en lBC, de lengte van BC vindt ge door toepassing van de cosinus-regel.
|
|
|
Post by HuiTzi on Jan 24, 2006 14:28:02 GMT 1
Mja, zo deed ik het ook, en toch kwam ik uit op 5,9. Wsl zal dat dan wel juist zijn. Allé, mijn redenering klopte dan alleszins toch.
Bedankt ego
Grtzz
HuiTzi
|
|
uchihasasuke
New Member
Evolution is the exception, extinction is the rule.
|
Post by uchihasasuke on Jan 24, 2006 15:01:44 GMT 1
Waarschijnlijk heb je niet genoeg beduidende cijfers meegenomen. Het hangt er ook van af hoe je de oefening oplost. Met een roterend assenstelsel zul je ook meer werk hebben en meer moeten opletten waar je afrond anders kan je nogal afwijkingen krijgen. [ftp]http://www.student.kuleuven.ac.be/~s0171002/Samengestelde%20beweging.htm[/ftp] Oefening 2 staat hier ook tussen kheb die 2 keer opgelost, 1 keer met een translerend assenstelsel en een keer met een roterend. Het is duidelijk dat translerend het vlotste gaat
|
|
|
Post by Thomas Benaets on Jan 24, 2006 15:40:28 GMT 1
heeft idd wss te maken me die beduidende cijfers... en trouwens: als je 5,9 afrond heb je ook 6 e
|
|
uchihasasuke
New Member
|
Post by uchihasasuke on Jan 24, 2006 15:43:30 GMT 1
Als je 5,5 afrond heb je da ook^^
|
|
|
Post by HuiTzi on Jan 24, 2006 16:21:28 GMT 1
Mooi werk uchihasasuke. Al dat inscannen. Zal voor veel mensen een hulp zijn. Pak handiger dan altijd alles zitten intypen Nog eens bedankt.
|
|
uchihasasuke
New Member
|
Post by uchihasasuke on Jan 24, 2006 16:43:53 GMT 1
Ik had ze al eens ingescand voor iemand. Het was dus eigenlijk geen moeite ;D Je vindt er die van kinematica en postulaten van newton ook ergens in terug hoor.
|
|