|
Post by yentlswolfs on Feb 1, 2006 20:18:04 GMT 1
Als je nu nog kan uitleggen hoe je zo direct A kan bepalen dan zijde den beste. Ik veronderstel dat je dat aan de polen van je overdrachtsfunctie ziet. Hoe weet je dan dat de rest 0 is? Je zou toch ook een bovendriehoek kunnen maken, want dan heb je nog steeds dat de polen eigenwaarden zijn?
|
|
quetzl
~Machines~
~Machine 2~
|
Post by quetzl on Feb 1, 2006 20:23:48 GMT 1
Omdat ge enkel de polen van uw overdrachtsfunctie moogt gebruiken. Het moet met zo weinig mogelijk doorschuifelementen zijn en de meest eenvoudige is gewoon een diagonaalmatrix.
|
|
|
Post by kim on Feb 1, 2006 21:04:53 GMT 1
Maar als je enkel de polen van je overdrachtsfunctie mag gebruiken in matrix A, dan veronderstel je dat de toestandbeschrijving minimaal is en dus dat de iedere eigenwaarde van A een pool is van H(z) ? Mag je dit zomaar veronderstellen?
Alleszins, bedankt voor oplossing!
|
|
quetzl
~Machines~
~Machine 2~
|
Post by quetzl on Feb 1, 2006 22:04:38 GMT 1
Ik zorg er voor dat het elke pool ook in mijn vergelijking voorkomt door hem op deze manier te construeren. Je kan het ook gewoon met matrices uitrekenen, alleen heb je dan minder voeling met wat je eigenlijk aan het doen bent.
|
|
|
Post by yentlswolfs on Feb 2, 2006 6:44:57 GMT 1
trouwens, jouw toestandsbeschrijving klopt niet helemaal. Je moet maar eens h[1] uitrekenen. Dat zou -1/2 moeten zijn en als je bij jouw CB doet, kom je 1/2 uit.
Je hebt volgens mij de verkeerde onbekenden ingevuld. Zo heb je bv in je C-matrix c en e als onbekenden, maar in je y(k)-vgl staat a en b.
|
|