|
Post by Michiel on Feb 1, 2006 10:47:08 GMT 1
In lay staat er niet echt een voorbeeld van hoe je een pseudo-inverse moet berekenen...
Is er iemand die weet hoe je dit moet doen en het misschien kan uitleggen aan de hand van een voorbeeld?? Examenvraag van 2005 bijvoorbeeld?
grtz, Michiel
|
|
quetzl
~Machines~
~Machine 2~
|
Post by quetzl on Feb 1, 2006 11:40:30 GMT 1
in de oefeningenbundel staan er wel een paar uitgewerkt
|
|
forceflow
New Member
If the facts don't fit the theory, change the facts.
|
Post by forceflow on Feb 1, 2006 20:48:28 GMT 1
Ik heb daar toch een vraagje bij, bij die uitwerking van pagina 122:
V mag toch maar zoveel kolommen hebben als rang A ? (zie boek pagina 480: Vr = n x r)
Rang A = 1, want A heeft 1 singuliere waarde die niet 0 is.
Toch heeft V hier 2 kolommen.
Een beetje uitleg aou handig zijn
|
|
quetzl
~Machines~
~Machine 2~
|
Post by quetzl on Feb 1, 2006 22:59:57 GMT 1
Mja in het boek maken ze de pseudoinverse vanuit de gereduceerde singuliere waardenontbinding. Maar in de oefeningen bundel schrijven ze de nullen en extra recht/linker singuliere vectoren er nog altijd bij. Ik denk dat het een beetje afhangt van gebruiker tot gebruiker. Maar eigenlijk komt het ophetzelfde neer.
|
|
forceflow
New Member
If the facts don't fit the theory, change the facts.
|
Post by forceflow on Feb 2, 2006 11:37:19 GMT 1
Mja in het boek maken ze de pseudoinverse vanuit de gereduceerde singuliere waardenontbinding. Maar in de oefeningen bundel schrijven ze de nullen en extra recht/linker singuliere vectoren er nog altijd bij. Ik denk dat het een beetje afhangt van gebruiker tot gebruiker. Maar eigenlijk komt het ophetzelfde neer. Wat, dus in onze oefeningbundel bestaat de pseudoinverse der gewoon uit om je hele SVD-uitkomst te transponeren ? Nou, dat zou gemakkelijk zijn
|
|